dijous, 1 d’octubre del 2009

12., 13. i 14.

Tenim els pompiers al barri i tot el veïnat a la finestra, guaitant què passa. Els bombers són molt molons i han entrat al carrer en direcció prohibida. Com que és tard i ja saben que no dormim perquè tots tenim el cap a fora, els cotxes i motos que volen entrar a Chappe en la direcció que toca i es troben amb la sorpreseta del camió i la super escala de cara giren cua tan sorollosament com poden. Marxa enrera i mig pneumàtic a terra. No ho saben fer tranquil·lament. Clar que, en aquests carrers, pot ser que, sense "fotre-li gasto", el cotxe no tiri perquè les pendents no són per riure.
Això de tocar la botzina no deu ser tan necessari, penso jo. Però es fa igual. Si la vida és teatre i espectacle, imagineu a París.

Ja tinc compte corrent francès. I vaig haver de córrer molt per fer-lo. Aquell dia teníem inscripcions a tallers de francès per a estrangers a la U i va tocar fer cua i triar una de les supermúltiples opcions sense entendre gaire quines diferències hi havia entre elles. En arribar a casa per agafar la documentació vaig adonar-me que la propietària havia oblidat adjuntar un document dels que havia demanat. Encara vaig haver de córrer més per aconseguir-lo, fotocopiar-lo... Però ara ja està, ja tinc número per a transferències internacionals, carnet de la biblioteca, d'aquí a una setmana la targeta de crèdit i d'aquí a tres, la Imagine R per al metro.

Tinc un mig brouillon d'emploi du temps. De moment, només aniré a la U tres dies. I seguits, que si toca fer escapada o rebre visites jo tinc pont cada setmana. Se superposen "Hist. des théories esthétiques", "Aspects de l'oeuvre d'art", "Analyse des images photograp.", "Pano. du video art", "Textes critiques et films", "Nouvelles esthètiques en arts du spectacle vivant", "Promotion de l'évènement", "Esthétique de la communication", "Art et vie", "Territories de l'imaginaire"... El que deia, que només en tinc un mig esborrany.

A l'internet que no rutlla s'hi han afegit una cisterna que perd aigua (ja arreglada) i un endoll molt important: el de la cuina. Ara cal tenir la nevera connectada al menjador i la rentadora, que va quedar-se a mig fer quan es va espatllar l'endoll, pren l'aigua de l'aixeta de la cuina. Crec que la propera visita dels bombers al barri no trigarà massa en arribar. I serà per un curtcircuit.


Bombers chappers. Chappe va ser l'inventor del telègraf òptic, un màstil que s'avistava des de molt molt lluny i que, segons la posició dels braços articulats que tenia a l'extrem, transmetia un missatge o altre. Jo crec que els bombers avui s'hi han apuntat perquè això d'aixecar l'escala sense acostar-la a cap finestra...
Només pot ser per fer-se veure de lluny.



4 comentaris:

  1. Ja veig els titulars dels diaris...
    "Electrocució a Mont Martre!"

    ResponElimina
  2. Je suis aprendant français per poder-te anar a visitar en breeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuu n_n

    ResponElimina
  3. Gemma! Qué tal va todo por París? Yo comencé también mi andadura por Escocia e inauguro blog!
    Te deseo lo mejor y te mando muchos besos.
    Take care! ;)

    ResponElimina
  4. Ei GEmma,

    Comment ça va? Pour ici tous marche très bien. Bé, continuo amb cat no fos cas que, amb el carai de diversitat, el vagi perdent. Espero que els tallers escollits et siguin beneficiosos. Avui és el sant de ton cosí. ja el felicitarem dela teva part. Ara tinc una classe. Fins una altra.

    ResponElimina